در حال بارگذاری ...
جمعه 7 دی 1403

سومین نشست علمی هفته جهانی کارآفرینی، در قالب سمینار راهنمای انتخاب مسیر شغلی در دانشکده برگزار شد.

در راستای همسو کردن علائق و استعدادهای دانشجویان برای برنامه ریزی صحیح و هدایت مسیر شغلی و تحصیلی ، سمینار راهنمای مسیر شغلی در روز شنبه بیست و ششم آبان ماه جاری ، با حضور آقای مهندس محمد رضا شکرالهی عضو هیأت علمی دانشگاه ملی مهارت دانشکده شهید شمسی پور در سالن اجتماعات دانشکده برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی، با هدف ایجاد نگرش مثبت و انتقال تجارب ارزنده به دانشجویان جهت استفاده در مسیر آینده شغلی و کسب وکار به مناسبت هفتـه جهانی کارآفرینی به همت معاونت پژوهش و فناوری دانشکده سمینار ی تحت عنوان" راهنمای انتخاب مسیر شغلی " با سخنرانی آقای مهندس محمد رضا شکرالهی عضو هیأت علمی دانشگاه ملی مهارت دانشکده شهید شمسی پور روز شنبه بیست و ششم آبان ماه جاری ،در سالن اجتماعات دانشکده برگزار گردید.

درآغازسمینار مذکور که با هدف ایجاد نگرش مثبت و هم چنین انتقال تجارب ارزنده به دانشجویان جهت استفاده درمسیر آینده شغلی و کسب وکارشان تشکیل شد؛آقای مهندس شکرالهی به معرفی خود و فعالیت های در حوزه کارآفرینی و کسب و کار اشاره کردند. لازمه وارد شدن در مسیر شغلی صحیح و درست این است که توانمندی ها و استعدادها و پتانسیل هر فرد بایستی تشخیص داده شود و اینکه فرد در مسیر انتخاب بین کارمندی و کارآفرینی ، با تفاوتها و نقاط قوت و ضعف هر کدام آشنا شود . همچنین ( روحیه، استعداد و پشتکار ) را لازمه موفقیت در کارآفرینی عنوان کردند. همچنین به تفسیر بازار کار و فراوانی بیکاری برای رشته های تحصیلی دانشکده را با ترسیم نموداری، بیان نمودند. و از همه مهتر به چالش های پیش رو برای ورود به بازار کار و معرفی برخی از قوانین کار اشاره ای کردند. به مخاطبین توصیه نمود: از بارش فکری افراد خیلی استفاده کنید .اگـر می خواهید کسب و کاری راه اندازی کنید موضوع را به اشتراک بگذارید وهمه نظر بدهند از نظرات، نیازهای افراد را پیدا می کنید و برآورده کردن آن نیازها می تواند شروع یک کسب و کار باشد. سعی کنید قبل از این که همه این کـارها را به سرمایه گذاری بزرگ برسانید به این فکر کنید که رقبای شما تا الان در این زمینه چه کارهایی کردند شما می توانید خدماتی که ارائه می دهید رقبا را وادار کنید شما را بپذیرند و مشتریان نیز از شما محصولات را بخرند و خدمات بگیرند