معرفی معاونت آموزشی
.
معاونت آموزشی وظیفه برنامه ریزی، هدایت، نظارت و انجام کلیه امورآموزشی دانشکده شامل نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و امورآموزشی دانشکده، گروه های آموزشی و ارزیابی آنها، نظارت بر اجرای مقررات و آئین نامه های آموزشی، تدوین اصول اجرایی امورآموزشی، تدوین برنامه ها و تقویم آموزشی، ارزیابی عملکرد اعضای هیئتعلمی و مدرسین، اجرای دوره های آموزشی و همچنین برگزاری آزمونها را بر عهده دارد.
این معاونت همگام با سایر واحدها در جهت رشد، توسعه و بالندگی دانشکده فعالیت نموده و در جهت ایجاد رشته های تحصیلی جدید و بهروز، جذب هیئتعلمی موردنیاز، اصلاح هرم هیئتعلمی، فراهم نمودن زمینه ارتقای اعضای هیئتعلمی و افزایش سطح علمی دانشجویان تلاش خواهد کرد.
توسعه و گسترش امکانات آموزشی، ترغیب و تشویق دانشجویان ممتاز، انجام کلیه ی امور آموزشی به صورت الکترونیکی، ایجاد دوره ها و رشته های آموزش مجازی و همچنین تلاش در جهت انجام ثبتنام الکترونیکی، از اقدامات حوزه معاونت آموزشی در سالهای پیش رو خواهد بود.
معاون آموزشی دانشکده وظیفه برنامه ریزی، اداره و هدایت کلیه ی امور آموزشی دانشکده و نظارت بر حسن اجرای مقررات و آئیننامههای آموزشی، تصمیمگیری درباره مسائل آموزشی، سیاستگذاری و اتخاذ تمهیدات لازم در جهت گسترش و ارتقا کیفیت آموزشی، اجرای دوره های آموزشی و ارزیابی آنها مطابق با طرح آمایش آموزش عالی را بر عهده دارد.
برخی از وظایف و اختیارات معاونت:
وظایف عمومی:
- ابلاغ کلیه مصوبات، مقررات و آییننامههای ابلاغی از سوی سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای به واحدهای ذیربط و پیگیری و نظارت بر حسن اجرای آن.
- تدوین آییننامه ها، دستورالعملها و دستور جلسات مرتبط با وظایف معاونت برای پیشنهاد به مراجع ذیصلاح برای تصویب.
- ارائه گزارشهای توجیهی لازم به رئیس دانشکده در خصوص وظایف مربوط به واحدهای تحت نظر.
- پیشنهاد افراد واجد شرایط برای تصدی سمتهای مدیریتی در حوزه معاونت به رئیس دانشکده.
- نظارت بر واحدهای وابسته بهمنظور حصول اطمینان از حسن اجرای وظایف آنها.
- برنامهریزی و تنظیم فعالیتها مطابق با اولویتهای دانشکده.
- همکاری با سایر معاونتها جهت حسن اجرای برنامههای دانشکده.
وظایف اختصاصی:
- اداره و نظارت بر حسن اجرای کلیه سیاستها، مقررات و فرایندهای آموزشی دانشکده.
- برنامهریزی امور آموزشی دانشجویان و دانشآموختگان با همکاری سایر حوزههای ذیربط و نظارت بر حسن اجرای آن.
- پایش و ارزیابی عملکرد آموزشی دانشجویان، اعضای هیئتعلمی و مدیران آموزشی واحدهای مختلف در هر نیمسال و اعلام نتایج آن.
- برنامهریزی، پیگیری و اجرای دورههای کوتاهمدت آموزشی و ضمن خدمت.
- برنامهریزی آموزشی دانشکده در راستای سند چشمانداز و نقشه جامع علمی کشور و آمایش سرزمین.
- اهتمام به برگزاری دورههای توانمندسازی و دانشافزایی.
- اهتمام به امر ارزیابی و بازنگری محتوای سرفصلها بهمنظور بهروزرسانی و کارآمدی اعضای هیئتعلمی دانشکده.
- برنامهریزی برای ارتقای مهارتهای فنی، علمی و تخصصی دانشجویان جهت ورود به جامعه و بازار کار.
- نظارت و ارزیابی فرایند اجراییشدن نقشه جامع علمی کشور.