برگزاری اولین جلسه تخصصی و هماندیشی مدیران و کارشناسان امور اداری مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران
به منظور تبیین برنامه های راهبردی با هدف بررسی شاخص های ارزیابی و عملکردی در حوزه امور اداری دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران و همچنین استاندارد سازی فعالیت های انجام شده و ایجاد انسجام و وحدت رویه در حوزه امور اداری و پشتیبانی و توسعه منابع انسانی، نخستین جلسه تخصصی و هم اندیشی مدیران و کارشناسان امور اداری مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران با حضور دکتر رحیمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، دکتر اردستانی معاون اداری، مالی و منابع انسانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، مهندس رضایی مسئول حراست دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، سرکار خانم میرحجازی مسئول هیات نظارت و ارزیابی عملکرد دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، مهندس عباسی مسئول امور اداری و پشتیبانی دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران و مدیران و کارشناسان امور اداری مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه ای استان، صبح روز دوشنبه چهارم دی ماه 1402 به میزبانی دانشکده فنی انقلاب اسلامی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر پیرامون انتظارات و نیازهای حوزه معاونت اداری، مالی و منابع انسانی کارآمد، بر اهمیت و ظرافت کار در این حوزه تاکید شد.
بنابراین گزارش دکتر رحیمی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، اقدامات انجام شده در این اداره را بسیار خوب ارزیابی کرد و سرعت و دقّت عمل را یکی از ویژگی های مهم و برجسته مدیران حوزه امور اداری و کارگزینی برشمرد. ایشان ضمن تاکید بر توانمندی مدیران امور اداری و پشتیبانی مراکز، فعالیت آنان را مهم و با ارزش برشمرد و تصریح کرد: ایجاد و ارتقاء رضایت مندی از رسالت های این حوزه است.
در ادامه رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، احصاء تجارب مدیران امور اداری برتر، برگزاری کارگاه های آموزشی برای توانمند سازی کارکنان، انتشار گزارش های ماهیانه از سوی مراکز را ازجمله موارد مورد توجه دانست. دکتر رحیمی با بیان اینکه بازنگری ساختار دانشگاه و اصلاح آن برای تعریف پست های سازمانی یکی از ضرورت های بهبود تشکیلات اداری، انگیزش و مسئولیت پذیری کارکنان است، تصریح کرد: اصلاح ساختار اداری و دریافت مصوبه های مربوط به آن از اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد و باید تغییرات مهمی که در دانشگاه رخ می دهد را به فرصت هایی برای رشد و پیشرفت همکاران تبدیل نماییم.
ایشان نظارت و ارزیابی را یکی از رویکردهای اساسی و رکن جدی مدیریت امور اداری و توسعه منابه انسانی دانست و ابزار امیدواری کرد که با توجه به روند پیشرفت همه جانبه در تمامی حوزه ها، انتظار می رود که دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران به عنوان یکی از مراکز برگزیده دانشگاهی در سطح کشور باشد.
در پایان دکتر رحیمی، ضمن قدردانی از حضور مدیران و کارشناسان امور اداری مراکز تابعه دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، این جلسه را مفید ارزیابی کرده و خواستار تداوم و استمرار این جلسات شد.
درادامه این جلسه، دکتر اردستانی ضمن تشریح اهمیت نشست های هم اندیشی در حوزه های مختلف دانشگاهی به خصوص حوزه امور اداری، خواستار تقویت جایگاه چنین نشست هایی در استان تهران شد.
ایشان در ادامه مباحث استانی شدن و راهکارهای مربوط به آن و شرح وظایف استانی همکاران و نحوه تفکیک امور بین مراکز استانی، به بیان طرح موضوع وظایف همکاران حوزه اداری به عنوان نمایندگان سرمایه انسانی دانشگاه پرداخت و مقرر کرد که در قالب ساختار پیشنهادات، این موضوعات به دانشگاه فنی و حرفه ای ارائه شود.
در این نشست مهندس عباسی مسئول امور اداری دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران، روند فعالیت حوزه مدیریت اداری و پشتیبانی در دانشکده ها را بسیار حساس و با اهمیت توصیف کرد.
ایشان، ضمن اشاره به انتصاب ریاست محترم استان با توجه به فرانگری استراتژیک و تجربیات سیاسی و اجرایی بسیار قوی ایشان نگرش ویژه ای برای پیشبرد اهداف دانشگاه در حوزه منابع انسانی بوجود امده است گفت: تلاش می کنیم امور اداری از محل ارائه خدمات اداری صرف، به حوزه تصمیم سازی و تصمیم گیری تبدیل و نقش موثری در پیاده سازی راهبردهای اجرایی و خط مشی های استان و دانشگاه داشته باشد. عباسی خاطرنشان کرد: کارگزینی به عنوان بخش مهم و تخصصی در زمینه منابع انسانی باید هر جا که مانعی احساس کرد را مطرح نماید تا بر پایه واقعیت های موجود به حوزه تصمیمسازی و تصمیمگیری کمک نماید، چرا که لازمه اتخاذ تصمیمات درست، وجود اطلاعات دقیق بوده و کارایی و بهره وری به واسطه آن بوجود می آید.
مسئول امور اداری دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران با اشاره به اهمیّت برگزاری جلسات فصلی با مدیران و روسای ادارات، بر لزوم شنیده شدن و استفاده از عقاید و نظرات همه تصمیم گیران تاکید کرد و اظهار داشت: ضعف های اجرایی در عمل مشخص می گردد و شناخت و بهبود وضع موجود تنها با ارائه نظرات کارشناسی مدیران حاصل می شود که با تعامل سازنده و هم افزایی، بخش زیادی از مشکلات مربوط به حوزه اداری و پشتیبانی مرتفع می گردد.
گفتنی است در این نشست، چشم انداز و راهبردهای امور اداری و توسعه منابع انسانی، آیین نامه های اجرایی و همچنین مسائلی از قبیل ارتقای رتبه و پایه کارکنان، اعمال مدرک کارکنان، ارزشیابی کارکنان، مرخصی کارکنان، غیبت کارکنان، نحوه ورود و خروج کارکنان، بیمه تکمیلی عمر حوادث کارکنان، خدمات رفاهی و سایر امور مربوط به این حوزه مورد بررسی و بازبینی و هم افزایی حاضرین قرار گرفت.
روابط عمومی دانشگاه فنی و حرفه ای استان تهران