امور حقوقی و پاسخگویی به شکایات
اداره امور حقوقی و قراردادها و پاسخگویی به شکایات دانشکده از مهمترین ارکان دانشگاه است. دانشگاها از آغاز به اهمیت شور و مشورت حقوقی در پیشبرد اهداف و مقاصد علمی و آموزشی توجه داشته که ثمره آن امروز،با تبلور در ساختار و تشکیلات منظم و قوی و تدوین مقررات کاربردی و مفید دیده می شود.
خدمات حقوقی در دانشگاه گسترده است بخشی از آن به طور ساختاری در اختیار واحدها،تشکیلات و سازمان قرار می گیرد و بخش های دیگر آن شامل حمایت های حقوقی و قضایی از ارکان دانشگاه و اعضای هیات علمی و کارکنان و حتی دانشجویان می شود. به طور کلی،دادخواهی درست و حفاظت از منافع و نام و نشان دانشگاه در دعاوی،اظهار نظرها،راهبردها و دفاعیات از امور ذاتی امور حقوقی است که هم در درون دانشگاه و هم نزد مراجع رسمی ملی و بین المللی انجام می شود. شناسایی املاک و تثبیت مالکیت نیز رکن دیگر این وظیفه ذاتی است که امروز بیار پر اهمیت شده است. دفتر حقوقی یکی از واحدهای اداری زیر نظر ریاست دانشکده که وظیفه دفاع از حقوق دانشکده در قبال اشخاص حقیقی و حقوقی مراجع ذیصلاح قانونی را بر عهده دارد.
- پیگیری حل و اختلاف ماده 23 قانون برنامه پنجم توسعه
- نظارت بر نحوه عقد قرارداد منعقده بین دانشکده و اشخاص حقیقی یا حقوقی و تنظیم متن قراردادهای منعقده برای واحدهای مختلف
- نظارت بر حسن اجرای مفاد حقوقی مندرج در متن قراردادها
- پیگیری مسایل حقوقی و پرونده های ارجاعی در دادگاه ها و دیوان عدالت اداری و نیروی انتظامی و انجام سایر امور محوله از طرف مقام مافوق تا حصول نتیجه
- همکاری و اقدام در زمینه تهیه و تنظیم آرشیو حقوقی و نگهداری و طبقه بندی مصوبات
- بررسی و تهیه و اعلام نظر در خصوص پیش نویس تفاهم نامه ها و قراردادهای داخلی و بین المللی دانشکده با اشخاص حقیقی یا حقوقی
- انجام مشاوره و ارایه راهنمایی به واحدهای مختلف دانشکده به منظور جلوگیری از اشتباهات منجر به اختلافات حقوقی
- شرکت در جلسه مناقصه اعم از پیمانکاری و غیره....