وبینار ارزیابی دروس الکترونیکی ویژه ی جشنواره سرآمدی آموزش به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور برگزار شد
وبینار ارزیابی دروس الکترونیکی ویژه ی جشنواره سرآمدی آموزش با حضور دکتر کیانی، معاون آموزشی دانشگاه فنی و حرفه ای، دکتر سید علی اکبر صفوی مدیر گروه آموزش مجازی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، دکتر سید امید فاطمی، رییس مرکز فناوری های دیجیتال و مرکز یادگیری الکترونیکی دانشگاه تهران و دکتر حقیقی، رئیس دانشکده شهید شمسی پور، روز دوشنبه 12 خرداد از ساعت 16:30 تا 20:15 به میزبانی دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور برگزار شد.
این وبینار که ویژه روسا، معاونین آموزشی، مسئولین کمیته های تخصصی برنامه ریزی درسی و مدیران گروه آموزشی آموزشکده و دانشکده های سراسر کشور برنامه ریزی شده بود با حضور چشمگیر و استقبالی بسیار خوب(290نفر بصورت آنلاین و حدود 120نفر از طریق(live) آپارات) برگزار شد.
در این وبینار پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و سرود جمهوری اسلامی، آقای دکتر حقیقی رئیس دانشکده، بعنوان میزبان این وبینار، ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در خصوص این وبینار مطالبی ارائه داد و پس از ایشان دکتر کیانی، ضمن تشکر از میزبان این وبینار، در خصوص بازه زمانی امتحانات، چگونگی برگزاری کلاسهای عملی و حضوری توضیحاتی را ارائه نمود. ایشان افزود: ۳۱۱۲۸عنوان درس در سامانه سمیاد تعریف شده است. همچنین اضافه کرد: از ۱۴ تیرماه تا ۲۶ مرداد ماه آزمون های مجازی برگزار می شوند و از 28 تیرماه تا 23 مردادماه (از مثبت یک هفته تا منفی یک هفته) کلاسهای عملی و حضوری باید برگزار شوند. دکتر کیانی همچنین در خصوص جشنواره سرآمدی تصریح کرد: بخشنامه این جشنواره نهایتا تا هفته آینده ابلاغ خواهد شد و در سه سطح سرآمدان مراکز، سرآمدان استان ها و سرآمدان اساتید اجرا خواهد شد.
پس از آن دکتر فاطمی به ویژگی های روش های آموزشی سنتی و الکترونیکی پرداخت و اشاره کرد: از ویژگی های روش های سنتی تشکیل کلاس با حضور ۳۰ تا ۴۰ نفر، مبتنی بودن بر سخنرانی و تدریس استاد و از ویژگی های روش الکترونیکی، بر خط بودن، منعطف بودن، تنوع در روش های آموزشی و ... می باشد. ایشان همچنین دو روش سنتی و الکترونیکی را با یکدیگر مقایسه کرد. همچنین اجرای یک دوره آموزش مجازی را مبتنی بر تهیه محتوای الکترونیکی، ارتباط و فعالیت های برخط، رصد و ارزیابی کامل روی سامانه با حضور استاد در کلاس زنده به عنوان راهنمای همراه، تلقی کرد.
دکتر صفوی نیز در خصوص یادگیری الکترونیکی، ویژگی های اجرای یک دوره الکترونیکی، شاخص های ارزیابی دوره الکترونیکی و نحوه ارزیابی یادگیری دانشجویان مطالبی را ارائه نمود. ایشان نیز فرم های ارزیابی آموزش های الکترونیک را مورد بررسی قرار داد. دکتر صفوی تصریح کرد: زمانی که محتوای من در اختیار همگان قرار می گیرد، من باید درک بهتری از شرایط داشته باشم. منظور از ارزیابی درسها، کل درسهاست، یعنی همه آنچه که من به عنوان درس پیاده سازی می کنم، از محتوای عادی که از قبل بارگذاری کرده ام تا نحوه مدیریت، نحوه گفت و گو با دانشجو و درک اینکه دانشجو ممکن است صدای من را با تاخیر بشنود را باید مد نظر قرار بدهم.
دکتر عادلی نیا، سرپرست مرکز آموزش های آزاد و خاص دانشگاه فنی و حرفه ای، در بخش انتهایی این وبینار ضمن تشکر از سخنرانان این برنامه و همچنین میزبانی خوب دانشکده شهید شمسی پور، در مورد میز خدمت توضیح داد که: ما هر هفته در حال رصد کردن آن هستیم، متاسفانه برخی از مراکز ارجاع دانشجویانشان به میز خدمت فوق العاده کم است. در مورد سمیاد نیز توضیح داد که سمیاد فرایند یک کار جهادی است که انصافا این کار ماندگار برای دانشگاه فنی و حرفه ای بسیار خوب طراحی شده است و از این طریق می شود محتوا ها و میزان استقبال دانشجویان و اساتید را رصد کرد.