در حال بارگذاری ...
شنبه 15 دی 1403

برگزاری پنل "کارآفرینی در مسیر توسعه برند ملی دانشگاه فنی و حرفه ای" در دانشکده شهید شمسی پور

به گزارش روابط عمومی، به همت معاونت پژوهشی و انجمن های علمی، پنل کارآفرینی در مسیر توسعه برند ملی دانشگاه فنی و حرفه ای روز شنبه بیست و سوم آذرماه در سالن اجتماعات دانشکده فنی و حرفه ای شهید شمسی پور برگزار شد. سخنرانان این پنل دکتر مهرداد بیات، دکتر آرش رادمهر بودند. ابتدا دکتر بیات گفت : جامعه انسانی برای زنده ماندن و گریز از ایستایی نیازمند خلاقیت و نوآوری است و امروزه جامعه نیازمند آموزش مهارت هایی است که با کمک آن بتواند با توسعه علم و فناوری به پیش برود، بنابر این هدف باید پرورش انسان هایی باشد که بتوانند با مغزی خلاق با مسائل روبرو شده و به حل آنها بپردازند. مردم ما نیازمند آموزش خلاقیت هستند تا با خلق افکار نو به سوی یک جامعه سعادتمند قدم بردارند. از این رو، سازمان های آموزشی وظیفه فراهم آوردن زمینه رشد، پرورش خلاقیت، نوآوری، استفاده صحیح و هدفمند از استعدادها و توانایی های افراد را برعهده دارند که این خود زمینه ساز توسعه فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی و … در جامعه است.

دکتر رادمهر در ادامه افزود : مقوله های خلاقیت و نوآوری جزء ذات و جوهره کارآفرینی بوده و در ارتباط تنگاتنگ با هم هستند و از آنجا که در حال حاضر کارآفرینی در توسعه کسب و کار کشورها نقش اساسی دارد، بنابراین آشنایی با و ویژگی های افراد خلاق نقش مهمی در کارآفرینی دارد.

سخنرانان این پنل ، خلاقیت را تلاش برای ایجاد یک تغییر و به کارگیری توانایی های ذهنی برای ایجاد یک فکر یا مفهوم جدید دانستند. خلاقیت دست یافتن به رهیافت ها و راهکارهای جدید برای حل مسائل است. ایشان افزودند:  برخلاف باور اکثر افراد که خلاقیت را یک ویژگی ذاتی می پندارند این استعداد می تواند در همه افراد عمومیت پیدا کند و تمام افراد با بکارگیری اصول و فنون معین و ایجاد طرز فکر جدید و ایجاد محیط مناسب می توانند خلاقیت و قدرت ابداع را در خود پرورش دهند. اگر نوآوری به مرحله عمومی شدن برسد مانند تولید انبوه یک محصول جدید، آنگاه در این حالت کارآفرینی نامیده می شود. 

در پایان به مساله برند اشاره کردند و گفتند برند به معنای آرم، مارک و یا آن نشانی است که یک مجموعه سازمان‌یافته، شرکت، موسسه و… به واسطه آن شناخته می‌شود. برند ترکیبی از یک اسم خاص و یک لوگو خاص است. برند به‌تنهایی یک اسم نیست و به ‌تنهایی فقط یک لوگو هم نیست. عنوان برند به ‌نوعی هویت یک شرکت را مشخص می‌کند و این اسم باید در راستای اهداف و برنامه‌های آن شرکت انتخاب شود. ترکیب یک اسم مناسب با یک لوگو مناسب‌تر و بازاریابی بر اساس آن، باعث می‌شود که برند شما شناخته شود و حتی می‌تواند تا جایی پیش‌ برود که هر کس با شنیدن نام برند به یاد آن محصول بیافتد.